עמוד:8

לאחר יצירת הרשימה המוסכמת של השמות והמושגים , יכתבו התלמידים בכל קבוצה חיבור , המביע את השקפת המשכילים בענייני הדת או בענייני המדינה וישלבו בו את השמות והמושגים ש ליקטו . › כל קבוצה תציג במליאת הכיתה חיבור קבוצתי אחד . הצעה ב : התלמידים יסבירו בעזרת הטבלה אילו תמורות במצב המצוי שאפו המשכילים לחולל . לאחר איסוף פרטי הטבלה יעסקו התלמידים בשאלה : באילו קשיים עלולים המשכילים להיתקל במהלך ביצוע התמורות שהציעו ? פעילות לסיכום הנושא לבחירה : א . דיון : מדוע מכנים את תקופת ההשכלה " עידן האורות" ו"עידן הנאורות ? " התלמידים ינמקו את תשובתם תוך התבססות על עובדות . › אם פתחתם בפעילות מקדימה א , תוכלו גם לסכם בפעילות זו . ב . חיבור : כתבו טיעונים בשם רוסו או מונטסקיה המשכנעים שליט אבסולוטי ליישם את השקפותיהם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר