עמוד:6

פרק א : המהפכה המדעית פעילות מקדימה א . קריאת כותרות הפרק : והפקת מידע מהן . פעילות זו תספק ידע ראשוני על תוכני הפרק . ב . קישור העבר להווה : התלמידים יאתרו בעיתונים מאמרים או ידיעות על תגליות מדעיות חדשות ומכשירי מדידה חדישים מתקופתנו . קטעי העיתונות ייבחנו בכיתה . › פעילות פותחת זו מצריכה הכנה מראש ; תוכלו לאסוף בעצמכם ידיעות כאלה ולהביאן לכיתה . › פעילות זו מחדדת את ההבנה , שלפיה המהפכה המדעית היא תהליך הנמשך גם בימינו . נושא לדיון : מהי המה פכה שחוללו התגליות במדע ? בפתיחת הדיון בנושא בקשו מן התלמידים לאסוף מידע על קופרניקוס , גליליי וניוטון . › כדאי להפנות את התלמידים למקורות מידע נוספים . › תוכלו להציע לתלמידים להתחלק לקבוצות התמחות . כל קבוצה תציג את אחד המדענים ותוכל להיעזר בשאלה הנ"ל . › תוכלו לערוך מ יפוי של הנושא : מהפכה מדעית . דוגמה : לאחר הצגת הישגיהם של המדענים יש לדון בשאלה : מהי המהפכה שחוללו ? › דיון זה רצוי לערוך במליאת הכיתה . בדיון יוצגו נקודות אלה : מהפכה בתפיסת היקום ; מהפכה בדר כי ההוכחה ; ערעור על שליטת הכנסייה על הידע ; התפתחות טכנולוגית של מכשירים ; יצירת שפה מדעית ; יצירת שפת סימנים משותפת ( מתמטיקה ;( כתיבת ספרי מדע ובהם חידושי המדע והפצתם במהירות ( הודות ל מהפכת הדפוס . ( פעילות לסיכום הנושא א . הכנת כתבי חידה : על דמויות המדענים . . ב דיון ד ילמה או משחק תפקידים : " גליליי עומד למשפט האינקוויזיציה " . › הצעות א ו- ב דורשות גם ביטוי יצירתי . › תוכלו לחלק את הכיתה לקבוצות . כל קבוצה תעסוק באחד מדרכי הפעילות המסכמת המוצעת . לאחר מכן הציגו את התוצרים של הקבוצות במליאת הכיתה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר