עמוד:93

נושא : 2 המרד הגדול ומרד בר-כוכבא - במה הם דומים ובמה הם שונים זה מזה ? פעילות סיכום התלמידים ישיבו : יש הטוענים כי בר כוכבא ייזכר כמנהיג שהמיט אסון כבד על העם היהודי . הסבירו מדוע . בפעילות זו התלמידים נדרשים להסיק מסקנות לגבי חומרת התוצאות של מרד בר-כוכבא ביהודה וביהדות כולה . נושא : 3 כיצד התמודדו היהודים עם תוצאות מרד בר-כוכבא ? פעילות אישית או בזוגות התלמידים יאספו מידע על המצב ביהודה לאחר מרד בר-כוכבא - קשיים דמוגרפיים , אנושיים וכלכליים - מידע בעמ' 204 וב"פינת המקור ההיסטורי" בעמ' . 205 גזרות דת - מידע בעמ' 204 וב"פינת המקור ההיסטורי" בעמ' . 205 פעילות בקבוצות הכיתה תתחלק לקבוצות , וייערך דיון על דרכי ההתמודדות עם המצב לאחר מרד בר-כוכבא . כל קבוצה תעסוק בהיבט אחד של ההתמודדות : א . הקמת מרכז רוחני לעם היהודי בגליל - עמ' . 206 ב . חיזוק מוסד הנשיאות וחיזוק ההנהגה הפנימית של החכמים - עמ' . 207 ג . כינוס וחתימת המשנה - עמ' , 207 "כדאי לדעת" - עמ' . 208 דיון במליאת הכיתה ייערך דיון במליאת הכיתה בסוגיות האלה : א . מה מאפיין את דרכי ההתמודדות של היהודים בארץ ישראל עם החורבן כתוצאה ממרד בר-כוכבא ? ב . מדוע היה צורך בכינוס המשנה ? מה החשיבות בכינוסה ? הנושא מתאים ליסוד מארגן , 3 הדן בעלייתן ובנפילתן של ממלכות ואימפריות . הנושא מתאים ליסוד מארגן , 1 הדן בהיבט התרבותי , תוך התמקדות בניסיונותיה של המנהיגות היהודית לשקם את החיים היהודיים לאחר מרד בר-כוכבא , ובהתמודדויותיה עם הבעיות שנוצרו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר