עמוד:92

נושאים לדיון נושא : 1 מרד בר-כוכבא - מה היו הסיבות למרד ומה היו תוצאותיו ? מרד בר-כוכבא פרץ 62-כ שנים לאחר חורבן המקדש . בסעיף זה ינסו התלמידים לעמוד על הסיבות שהביאו למרד נוסף , ועל תגובות הרומאים למרד זה . פעילות אישית או בקבוצות א . הסיבות לפרוץ המרד נגד הרומאים בהנהגת בר-כוכבא - עמ' , 200-198 מטבעות - עמ' , 199 מסמך - 1 עמ' . 197 אפשר למיין לסיבות כלכליות , דתיות , ומדיניות . בפעילות בקבוצות - כל קבוצה תלמד על שלב מסוים במהלך המרד . ב . מהלך המרד : . 1 שלב ההצלחות בשדה הקרב - מידע ומטבעות - עמ' , 201 . 2 שלב ההתקפה הרומית - מידע בעמ' 202 ומפה : 1 "מרד בר-כוכבא - אזור הקרבות" בעמ' , 203 . 3 סוף המרד , נפילת ירושלים וביתר - עמ' . 202 במליאת הכיתה יארגנו התלמידים את המידע על מהלך המרד על פי דיווח הקבוצות לפי הסדר - מהניצחון ועד למפלה הקשה . ג . תוצאות המרד ( עמ' ( 206-205 עבודה אישית וארגון התוצאות במליאת הכיתה : ד . לסיכום - דיון במליאה על מרד בר-כוכבא נהוג לומר שתוצאותיו היו הרות אסון לעם היהודי יותר מאשר המרד הגדול . התלמידים ינסו לשער מדוע טוענים כך לאור התוצאות של המרידות , ויחוו דעתם - האם הם מסכימים או מתנגדים לטענה זו . אתגר : אפשר להיעזר במסמכים שב"פינת המקור ההיסטורי" ( עמ' ( 205 כדי לענות על הפעילות . אפשרות נוספת : התלמידים יקראו את "פינת המקור ההיסטורי" בעמ' , 205 ויענו על הפעילויות הנלוות אליה . כדאי לזכור ! בכל פרק יש לבחור נושא אחד בלבד וללוותו במסמכים ובפעילויות הנוגעים לו . הנושא מתאים ליסוד מארגן , 3 הדן בעלייתן ובנפילתן של אימפריות , וילמדו בו על שאיפות היהודים למרוד ברומא אחרי המרד הגדול , ועל התוצאות הקשות שהביא מרד בר-כוכבא ליהודה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר