עמוד:78

סדנת ההיסטוריון : העליות לרגל לירושלים הסדנה מתמקדת בעליות לרגל לירושלים בתקופת בית שני , ואפשר ללמוד ממנה על חשיבותה של ירושלים כמרכז רוחני ומדיני לעם היהודי בתקופה זו . המקורות המובאים בסדנה מאפשרים הצצה אל הנורמות , המנהגים , ואורח החיים שהתפתחו בירושלים בתקופת העליות לרגל באותה תקופה . המסמכים מבליטים את יחסי הגומלין ששררו בין תושבי ירושלים לבין העולים לרגל . תושבי ירושלים התכוננו ונערכו לקראת אירוח ההמונים שהגיעו אליה , דאגו לבתי כנסת , למקומות לינה ולשירותים נוספים , ועולי הרגל ששהו בעיר הוציאו כסף רב לכלכלתם ולמטרות צדקה , ותרמו למעמדה הכלכלי של ירושלים ותושביה . המשימה המרכזית בסדנה : הכנת לוח משחק בנושא העליות לרגל לירושלים כדאי לחשוב על … . 1 מהתיאורים ( בעמ' ( 162-160 אפשר ללמוד גם על החשיבות הרבה של העליות לרגל שהביאו לגיבושו ולאיחודו של העם היהודי , שחלקו התגורר בתפוצות כבר בתקופה זו . . 2 בתקופת העליות לרגל התגוררו רבבות יהודים בירושלים , למדו תורה ביחד , השתתפו בסעודות משותפות , הקריבו קורבנות ובאו לצפות בעבודת הקודש . כל אלה חיזקו את התחושה של אחדות לאומית יהודית ותרמו לקשר בין היהודים בירושלים ובין היהודים בתפוצות . . 3 לצד אווירת הקודש והקרבת הקורבנות , התפתחו יחסי מסחר וקשרים חברתיים בין המקומיים לעולי הרגל , שנמשכו לעתים בכל עונות השנה . . 4 רעיונות מרכזיים - המיוחסים לתלמידיו של ישו - עמ' . 155-153 חשוב להדגיש את הפצת האמונה שישו הוא המשיח , את הוספת מנהגי הטבילה בירדן ואת ההתכנסות לסעודה משותפת לזכר הסעודה האחרונה של ישו עם תלמידיו . עוד יש לציין שהצטרפות לדת הנוצרית כרוכה בטבילה ובהצהרה על אמונה בשילוש הקדוש - מסמך 6 © עמ' ;® 155 ושהנצרות היא דת מסיונרית . . 5 תומכים ומאמינים - עמ' , 151-150 על תלמידי ישו - עמ' . 154-153 יחד עם תלמידיו של ישו חשוב להזכיר את פאולוס , שגרם לניתוק הנצרות מהיהדות כי ביטל את הדרישה שכל המצטרפים לנצרות יקיימו את מצוות התורה . הוא קבע שדי להצהיר על אמונה בישו ולקיים את טקס הטבילה , כדי להפוך לנוצרי . . 6 ספרי קודש - עמ' - 155-154 הברית החדשה . יש לציין שהנוצרים כוללים בכתבי הקודש שלהם גם את ספר התנ"ך , הנקרא בפיהם "הברית הישנה . " . 7 טקסים ומנהגים - עמ' - 156-155 קביעת טקסים מיוחדים : סקרמנטים - סקרמנט הטבילה , סקרמנט סעודת הקודש - מיסה . . 8 ארגון הכנסייה הנוצרית . ג . פעילות במליאת הכיתה - סיכום התלמידים יקבלו תרשים ריק וימלאו אותו על-פי הדיווחים של הקבוצות השונות . ( הצעה : המורה ימלא את התרשים על גבי שקף מרכזי יחד עם התלמידים ( .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר