עמוד:77

ג . מידע מספרי יעץ : התלמידים יקראו על תולדות חייו של ישו בספר ובספרי יעץ ויכתבו אילו סיפורים קשורים ללידתו ולחייו - עד מותו . ד . הפקת מידע מכותרות : התלמידים יעתיקו את כותרות הסעיף הראשון ( עמ' ( 154-149 ויסכמו מה אפשר ללמוד מהן על חייו של ישו . נושא לדיון הנושא : הדת הנוצרית - מאפייניה ועיקריה הנושא מזמן איסוף מידע על עיקרי הדת הנוצרית שהתפתחה בארץ ישראל על רקע המצב בה , לאחר מות הורדוס . א . פתיחה ללימוד הנושא ייערך סיעור מוחין במליאת הכיתה בסוגיות האלה : מהי דת , מה הם מאפייניה - על סמך הידוע מן היהדות . סיעור מוחין לדוגמה : ב . עיבוד הנושא הכיתה תתחלק לקבוצות . כל קבוצה תבחר בחלק מהנושאים ללימוד מאפייני הדת הנוצרית : . 1 הרקע להתפתחותה - עמ' - 139 תקופת פונטיוס פילטוס כנציב ביהודה , עמ' - 149 ישו הטיף ופעל ביהודה בתקופה של תסיסה משיחית וחוסר שקט על רקע סכסוכים עם תושביה הנוכריים של יהודה ועם הנציבים וצבאם . . 2 מייסד הדת - עמ' - 152-150 תולדות חייו של ישו בקצרה , תחנות חשובות בחייו עד צליבתו ( לידתו , ההטבלה על ידי יוחנן המטביל , הטפותיו של ישו בגליל , האירועים בחצר המקדש סמוך לחג הפסח , "הסעודה האחרונה , " מותו בצליבה . ( . 3 רעיונות מרכזיים - המיוחסים לישו - מידע ומסמך 5 בעמ' , 150 מידע בעמ' . 152-151 חשוב להדגיש את רעיונות תורת החסד , לפיה יש להשיב בטובה תחת רעה , לאהוב את האויבים , 'להגיש את הלחי השנייה' - וכל אלה יקרבו את הגאולה . הנושא מתאים ליסוד מארגן , 1 הדן בהיבט התרבותי . הרקע להתפתחותה ארגון מייסד הדת טקסים ומנהגים דת תומכים ומאמינים ספרי קודש רעיונות מרכזיים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר