|
עמוד:74
פעילות בקבוצות - דיון והסקת מסקנות הכיתה תתחלק לקבוצות . כל קבוצה תדון בסוגיות הבאות ותסיק את מסקנותיה : א . באילו תחומים הייתה יהודה כפופה לרומא , ובאילו תחומים היא הייתה עצמאית ? ב . האם לדעתכם יכלה יהודה במצב כזה לשמור על זהותה כמדינה יהודית ? התייחסו לסכנות שנשקפו לעצמאותה התרבותית . חשוב להיעזר במה שנלמד על המתייוונים , על הכוהנים הגדולים שמתמנים על ידי הנציב , ובתמונות © עמ' 146-145 , 125 וכו . ® ' נושא : 2 מה הייתה חשיבותה של העלייה לרגל לירושלים בימי הבית השני ? בנושא זה יעסקו תלמידים שאינם לומדים את סדנת ההיסטוריון : "העליות לרגל לירושלים" ( עמ' . ( 162-159 במוקד הנושא עומדת חשיבותה ירושלים לעם היהודי בארץ ובתפוצות כמרכז רוחני-תרבותי לעם היהודי כולו . כדאי להפנות את התלמידים לתרשים בעמ' 160 © או להזכיר אותו , אם בחרו בתרשים כפעילות פותחת . ® התלמידים ילמדו את הנושא באמצעות פעילות 4 בעמ' . 148 מומלץ להיעזר גם במסמכים ובאיורים מסדנת ההיסטוריון © עמ' . ® 162-160 את מרכזיותה של ירושלים בחיי העם היהודי אפשר להסיק באמצעות התרשים הבא , המתאר את הקשר בין ירושלים לבין התפוצות : התרשים מתבסס על המידע שבעמ' 146-142 ועל סדנת ההיסטוריון שבעמ' . 162-159 התלמידים יקבלו תרשים ריק כמו התרשים שלמטה , ימלאו את הפעולות החסרות בו , על-פי כיוון החצים ויענו : מה אפשר ללמוד על הקשר בין ירושלים לתפוצות ? הנושא מתאים ליסוד מארגן , 1 הדן במהות העלייה לרגל כמרכיב חשוב בתרבות היהודית .
|
|