עמוד:48

הצעה : 2 התלמידים יתארו מהלך של אסיפה שבה יהודה המקבי מודיע על המשך הקרבות נגד היוונים לאחר טיהור המקדש וחידוש העבודה בו , ולאחר שליסיאס , מפקד הצבא הסלווקי , מציע ליהודה הסכם שלום המבטיח חירות דתית תחת שלטון סלווקי . פעילות בקבוצות הכיתה תתחלק לקבוצות המייצגות קבוצות בעם : "חסידים , " לוחמים הרוצים להמשיך במלחמה , ובני משפחת חשמונאי ועוד . בכל קבוצה : א . התלמידים יגבשו את עמדתם לגבי הסוגיה : האם להמשיך במלחמה או לקבל את הצעת הסכם השלום של ליסיאס . ב . התלמידים יכינו נאומים שבהם הם ינסו לשכנע את השומעים האם לקבל את תנאי השלום של ליסיאס או להמשיך במלחמה . לצורך הפעילות אפשר להכין מראש כרזות , סיסמאות ועוד , המבטאות את עמדות הנציגים . פעילות במליאת הכיתה התלמידים ידונו בהצעות השונות , ובסיום הדיון יערכו הצבעה - האם ללכת עם יהודה ולהמשיך במלחמה או לקבל את הצעת הסכם השלום של ליסיאס . כדאי להציע לתלמידים , שבמהלך הדיון יחשבו מה הן הסכנות שנשקפו למדינת יהודה ולעם היהודי בכל אחת מהאפשרויות שהועלו בקבוצות . נושא : 3 מרד החשמונאים - מלחמת גבורה ? בכיתה ייערך דיון ערכי במושג "גבורה" ובהשלכותיו בהקשר של מלחמת החשמונאים . יועלו שאלות כמו : מהי גבורה ; והתלמידים יתבקשו להתייחס לפתגם : "איזהו גיבור - הכובש את יצרו" - ולהסבירו . הצעות ופירוט רב בנושא אפשר למצוא באתר גלים של סנונית , בנושא חנוכה . הנושא מתאים ליסוד מארגן , 1 הדן בהיבט התרבותי של המפגש בין הדת האלילית לאמונה היהודית באל אחד . המפגש נושא אופי אלים המתבטא במלחמה ובהקמת שלטון חשמונאי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר