עמוד:36

ב . דיון בסוגיה : מה מאפיין את המפגשים הבין-תרבותיים באימפריה ההלניסטית ? אפשר לארגן את המידע בטבלה , לדוגמה : מפגש בין תרבויות פעילות לסיכום הנושא - דיון במליאת הכיתה הצגת השאלה : האימפריה של אלכסנדר הגדול כונתה האימפריה ההלניסטית ולא האימפריה היוונית - מדוע ? בעקבות הדיון בשאלה יש מקום לערוך דיון במושג תרבות : מהי תרבות , כיצד היא מתהווה ומתפתחת ? מי הם מובילי המפגשים הבינתרבותיים ? יש להניח שהתלמידים יעלו רעיונות כגון : המשמעות של הפצת ידע , מנוף לקידמה ולהעשרה בין מלומדים רבגוניים מדפוסי תרבות ומדפוסי מחשבה שונים , הכרת גישות מגוונות כתורמת לסובלנות בין אנשים ובין תרבויות , הפחתה של הרגשת הניכור והזרות בין עמים , וכן אובדן עצמאות וחירות , תחושת תלות ועוד . הרציונל לעיסוק בנושא : " התרבות אינה מקשה אחת , ואינה שייכת בלעדית לקבוצה או פרטים . מטרת הפעילות להעביר את התפיסה שהתרבויות שלומדים עליהן צמחו מתוך אינטראקציה ומגע אינטנסיבי עם סביבתן . כל תרבות שאלה מרכיבים שונים של תרבויות אחרות , הנמצאות בסביבתן או מאלה שקדמו להן . תהליכי העיצוב התרבותי התהוו תוך סיגול , הטמעה והתאמה של מרכיבים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר