עמוד:30

הצעות להוראת הפרק פעילות מקדימה ( לבחירה ) א . קריאת סיפורי מיתולוגיה מהפרק או מספרי מיתולוגיה , והצגתם בדרך סיפורית או המחזתם בכיתה . פעילות זו יכולה להיות הרחבה של ההצעה בעמ' . 28 שיחה על סיפורי המיתולוגיה ועל האמונה הדתית של היוונים . מידע מורחב על מיתוס ומיתולוגיה אפשר למצוא באתר "עץ הדעת" של מט"ח : http : // www . cet . ac . il / gifted / skira / mitos / truth . asp ב . העלאת ידע קיים : תלמידים שטיילו ביוון יכולים להביא לכיתה תמונות הקשורות לנושאי הפרק , כגון תמונות של מקדשים , של פסלים , חוברות ממוזיאונים וכו' ( אלא אם כן הם עשו זאת על פי ההצעה בעמ' . ( 27 ג . קישור לידע קיים : תלמידים המתעניינים בספורט יכולים להביא לכיתה חומר על משחקים אולימפיים , על ענפי ספורט הלוקחים חלק באולימפיאדה ולהתחקות אחר מקורותיהם . ד . קישור להווה : מציאת מבנים ציבוריים בימינו הבנויים בסגנון יווני - לדוגמה , מבנים בגבעת הקפיטול בארה"ב , הפרלמנט בברלין ועוד . אפשר לחפש תמונות בספרי טיולים ובאתרי אינטרנט שונים . ה . הבהרת המושג "תרבות" בעזרת מילון וספרי יעץ . נושא לדיון הנושא : מה הם המאפיינים של התרבות היוונית ? הרחבה על המושג "תרבות" - בעמ' . 37-36 פעילות במליאת הכיתה סיעור מוחין : מה הם מרכיבי התרבות היוונית ? פריסה ומיפוי , לדוגמה : אם מלמדים את הפרק בהרחבה , מומלץ להתמקד בנושא אחד על פי היסוד המארגן שנבחר ל"איים" ול"גשרים" בהוראת הספר ( ראו עמ' . ( 21 הנושא מתאים ליסוד מארגן , 1 הדן בתחום התרבותי , והוא יתמקד במאפייני התרבות שהתפתחה ביוון .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר