עמוד:21

הצעות לארגון ההוראה הארגון של תוכני ההוראה בספר מתבטא , בין היתר , בחלוקה הבאה : שליש מהתכנים - בהעמקה ( במתכונת "אי , ( " ושני שלישים מהתכנים - בקצרה ( במתכונת "גשר . ( " חשוב לשמור על הרצף הסיפורי של האירועים ולהימנע מיצירת פערי זמן ארוכים ביניהם . מסלולי הבחירה בין "אי" ל"גשר" תלויים בגורמים רבים , ובהם צורכי התלמידים והמורים , הרלבנטיות לאירועים אקטואליים , מסלולי טיולים ועוד . ההצעות ללימוד הפרקים מעובדות במדריך זה על פי שלושה יסודות מארגנים , המשמשים כלי למיון הפרקים שנבחרו להילמד כ"אי" או כ"גשר . " הנושאים לדיון המוצעים בכל פרק במדריך מתאימים ליסודות מארגנים אלה , וליד כל נושא מצוין היסוד המארגן המתאים לו . היסודות המארגנים : . 1 תרבויות ומפגשים בין תרבויות - יתמקד במאפיינים של התרבויות שנלמדות בספר , במפגשים ובמיזוג בין התרבויות והדתות שנלמדות בספר . . 2 התפתחות של דגמי שלטון - יתרכז במאפייני המשטר , במוסדותיו ובהתארגנות החיים המדיניים של העמים ושל המדינות הנלמדים בספר . . 3 עלייתן וירידתן של ממלכות ואימפריות - יתרכז בתהליך עלייתן ודרכי שלטונן של אימפריות ושל ממלכות הנלמדות בספר . ו . הערכת העבודה בידי עמיתים ( בחירה . ( ז . הערכת העבודה בידי המורה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר