עמוד:11

פרק ג : מלחמת העולם הראשונה - המלחמה הגדולה - 1114 ) ( 1118 פעילות מקדימה א . קריאת מפה : מפה , 5 הגושים היריבים במלחמת העולם הראשונה , , 1918 - 1914 הכרת הגושים המרכזיים , הסבר המושג מלחמת עולם . ב . קריאת תמונות : עיון בתמונות הפרק ושיחה על השאלה : מה מאפיין את המלחמה על פי התמונות . בעזרת התמונות ניתן להסביר מושגים כגון : מלחמת חפירות , גיוס העורף , מלחמת תעמולה . ג . הפקת מידע מכותרות הפרק , ודיון בשאלות : על פי הכותרות , מהן החזיתות המרכזיות של המלחמה ? אילו אירועים מבטאים מפנה במלחמה ? ד . ציר זמן : בניית ציר זמן המציג את האירועים המרכזיים שהתחוללו בעת המלחמה , . 1918 – 1914 נושא לדיון : מדוע מלחמת העולם הראשונה נחשבת למלחמה טוטאלית ? א . בזוגות : ליקוט מידע אודות הגורמים למלחמת העולם הראשונה , ומיונם להיבטים ( תחומי חיים . ( היעזרו במפות : מפה , 3 אזור אלזס לורן ; מפה , 4 קבוצות אתניות בשטחי הקיסרות האוסטרו-הונגרית והבלקן , . 1908 ב . במליאת הכיתה : דיון על מאפייני מלחמת העולם הראשונה . דוגמאות : כלכלת מלחמה , עורף מגויס , כניסת נשים למעגל העבודה בכל תחומי החיים , חידושים טכנולוגיים בפיתוח הנשק ובחימוש , פנייה לדעת הקהל , תעמולה וקריקטורות , מלחמת חפירות , גיוס חובה , גיוס ממושך , תחושת חוסר תכלית – " השנים האבודות . " פעילות סיכום א . דיון : מהי מלחמה טוטאלית ? ומה גרם להגדרת מלחמת העולם הראשונה מלחמה טוטאלית ? קראו קטע מן המחקר על המלחמה הטוטאלית , . 'י הרכבי . ב . הכנת טריוויה / תשבץ : ובהם שמות ומושגים הקשורים במלחמת העולם הראשונה . ג . עיצוב כרזה : המביעה רגשות או מחשבות אודות המלחמה . ד . שמות המלחמה : דיון בשמות השונים של המלחמה : מלחמת העולם הראשונה נקראת מלחמת הלאומים . מדוע ? ( התייחסו להשפעת המאבקים הלאומיים על פרוץ מלחמת העולם הראשונה . ( המלחמה מכונה המלחמה הגדולה – מתי ניתן לה שם זה ? על מה הוא מעיד ? מתי החלו לכנותה מלחמת העולם הראשונה ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר