עמוד:143

. 11 כדאי להפנות את התלמידים לרגשות העזים שהכתונת עוררה . היא הזכירה לאחים את היחס המועדף של אביהם לאחיהם יוסף . היא הייתה סממן חיצוני של מלכות , גם כסממן רשמי וגם כסממן של ההתנשאות עליהם . הם " התעללו בכתונת" ועשו לה את מה שלמעשה רצו לעשות ליוסף . אפשר להפנות את תשומת לב התלמידים לעיצוב הפסוק . לחזרה הכפולה על המילה : כתנתו , כתנת . . 12 בטקסט המקראי מופיעים השמות מדיינים וישמעאלים . אפשר להסביר זאת בגרסאות שונות , ואפשר לראות בכך שלבים בסיפור : יוסף נמכר לשיירה של ישמעאלים , והם מכרו אותו לשיירה של מדיינים . בחרנו להתמקד בעיקר ולכנותם "סוחרים . " . 13 בהצעה של יהודה מקופלת חמלה על האח הקטן והמרגיז , ובולט בה הרצון להימנע מרצח . יהודה מציע לאחיו להיפטר מיוסף בדרך קשה פחות . דברי יהודה , כמו גם המהלך המוסרי של מיתון הרצח , יכולים להעלות בלב הילדים דילמות רבות : ההצעה נוראית פחות , יש בה קבלת אחריות , דעת המיעוט של יהודה משכנעת את הרוב . לפנינו מגוון של רגשות ודילמות שהילדים יכולים להבין ולהזדהות אתם בשיחה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר