עמוד:92

. 3 הקניית מילים טרום קריאה : צאת השואבות , עין המים , והיה ( כמילה הפותחת משפט תנאי , ( הטי כדך . לאחר הקניית המילים – האזנה למספר הסיפורים או הקראת פס' י-יד . אפשר לבקש מהילדים מידע נוסף על הגמל , ודרך שיחה על הגמל להתחבר לריאליה של עולם המקרא , לכלי התחבורה וכלי ההובלה המרכזי בעת ההיא . זוהי נקודת אתנחתא . את המידע על כמות המים שהגמל שותה אפשר להפוך למשחק . לבקש מכל תלמיד להביא בקבוק או שני בקבוקים של ליטר וחצי מים . כמות המים שתיאסף בכיתה תתקרב לכמות שהיה צריך לשאוב עבור גמל אחד ! אפשר לשחק בכיתה או בחצר מירוץ שליחים של " שאיבת מים : " חלקו את הכיתה לשלוש קבוצות . שימו בקצה אחד של המגרש את ה"באר" - כל בקבוקי המים שהילדים הביאו . ובקצה אחר את השוקת - שאליה צריך להעביר את הבקבוקים במהלך התחרות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר