עמוד:83

. 5 בחרנו לא לעסוק בקשר האפשרי שבין ישמעאל המצחק לבין הדרישה לגרשו . אפשר לעסוק בכך בכיתה ולדון באפשרויות הפרשניות השונות הרואות ב"מצחק" חטא ( על פי המדרש : עבודה זרה / גילוי עריות / שפיכות דמים ) ובבקשה של שרה לגירוש ישמעאל – רצון להגנה על בנה מהשפעה שלילית . . 6 שימו לב כיצד הכינויים בפרק מבטאים עמדות רגשיות שונות . ישמעאל הוא " בנו" של אברהם ( פס' יא , ( אבל בעיני שרה הוא " בן האמה" ( פס' י . ( כדאי להפנות את הילדים להטעמה שבה התקיימה השיחה : האם שרה התחננה , הציבה עובדה , צעקה או אולי בכתה ? איך נראה לתלמידים שמשפט מעין זה נאמר בפועל ? האם הייתה זו דרישה או בקשה ? הפירוש שהילדים יתנו יבוא לידי ביטוי בהטעמת הקריאה . מומלץ לתת זמן לילדים המעוניינים בכך – לקרוא את הפסוק בקול .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר