עמוד:68

. 4 שימו לב : ההנחיה בדבר ברית המילה היא הנחיה עקרונית – חוק עתידי . אנחנו עוסקים כאן בברית המילה של אברהם , בני ביתו וישמעאל , כשהוא בן , 13 ועדיין לא בברית המילה של יצחק , שטרם נולד . הטיפול שלנו בפסוקים אלו ברמת הבנת הנקרא הוא מינימלי . בחרנו לא להיכנס לפרטי האופן שבו מלים את התינוק , למושג ערלה וכדומה . מכל הפסוקים והפרטים בחרנו להתמקד בפס' יב , בשאלת גיל התינוק בזמן ברית המילה . יתר העיסוק בנושא הוא ברמת החוויה של התלמידים . . 5 באופן טבעי , חלק זה יכול לארוך זמן ... וזוהי דרכם של הילדים להתחבר לטקס ולמשמעותו . כאמור , כדאי לתת את הדעת לכך שבנות אינן עוברות ברית מילה , ולמרות זאת הן חלק מהעם היהודי . ברית מילה מקיימים גם המוסלמים . ייתכן שיש בכיתה ילדים לא יהודים , ומנגד ייתכן גם שיש בכיתה ילדים יהודים שהוריהם בחרו לא למול אותם . ובכלל , יש ילדים שכל הנושא מרגש , מפחיד , מביך או מסקרן אותם . ולכן הנושא נתון לטיפול במסגרת שיחה בכיתה או בכל דרך מתאימה אחרת . בפעילות אופק לבראשית יז , " ברית מילה , " תוכלו למצוא הרחבה חווייתיית של נושא ברית המילה כטקס , ועיסוק כללי בטקסים בחיינו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר