עמוד:66

פרק יז שלושה רעיונות מרכזיים בפרק : ההתחייבות ההדדית , ברית המילה , העדפת יצחק כיורש . לעניין ברית המילה : מכיוון שהילדים מכירים את הטקס , והוא חלק מהווי החיים – הם מוזמנים לדבר על כך בכיתה . עם זאת , ראוי להיות רגישים ולהתייחס לכמה עניינים : א . במציאות החילונית משמעות ברית המילה אינה בהכרח קיום מצוות , וזה המקום להתייחס לדרכים שונות שבהן אפשר להיות יהודי . ב . גם הבנות , על אף שאינן נימולות , הן חלק מהעם היהודי . ג . בבית הספר יש תלמידים שאינם יהודים – אולי הם חלק מהכיתה ואולי לא . ברית ( במקרא ) וגם : ברית מילה במסורת ישראל - בלקסיקון לתרבות ישראל . . 1 א . לפני קריאה בחרנו להעלות את המושג ברית כמושג מרכזי בפרק , באמצעות ציון סוגים של בריתות המוכרים לתלמידים . ב . הקשת הייתה אות הברית בין אלוהים לאנושות כולה ( בני נח . ( ברית המילה היא אות הברית בין אלוהים לזרע אברהם . והדבר מתחבר לתפקידו של אברהם כ"אברהם אבינו" – אבי העם העברי – ולתהליך ההתמקדות במשפחה אחת מתוך כלל האנושות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר