עמוד:62

פרק טז בפרק זה שני מוקדים , לפי רצף הסיפור : א . היחסים ( קנאה וזלזול ) בין שרי להגר . בחרנו לא להתמקד בעמדת אברהם , הפסיבי כאן , ולא לגעת בנושא " הלאומי" – בהבטחה של ה' לאברהם שיהיה לו זרע , שממנו יצא עם . התמקדנו בהיבט האישיאנושי של יחסי הנשים . ב . הולדת ישמעאל . התמקדנו בהבנת הנקרא , ואחר כך בשאלה העקרונית : מדוע ה' מבטיח שישמור על הילד ? מומלץ להקריא את הפרק ברצף ולאפשר לילד תחושה של האזנה לסיפור . עם זה , כדי לוודא שהתלמידים מבינים את מה שהם שומעים , רצוי לקטוע את הרצף לפי החלוקה המוצעת : פס' א-ג , ) ו-ד אם התלמידים עוקבים אחר ההתרחשות , אפשר להקריא ברצף את החטיבה כולה – פס' , ( ו-א פס' ז-טז . . 1 הקניית מילים טרום קריאה : שפחה ( מילה בעלת חשיבות המבהירה את המעמד של הגר מול שרי , ( איבנה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר