עמוד:48

הצעות נוספת לסיכום בכיתה של נושא ריבוי השפות והתרבויות : א . משחק הזיכרון : זוגות – דגלים של ארצות ושמות השפות . ב . משחק רביעיות : דגל , שם השפה , תמונה של אתר מפורסם , תמונת מאכל מפורסם . ג . פעילות של הכנת דגלים מיניאטוריים על קיסם , וליד כל דגל – השפה המתאימה . אפשרות אחרת היא שכל ילד יבחר ארץ ויכין את הדגל שלה . לדגלים יהיה גודל אחיד , והם ייתלו בכיתה . מענה נוסף לעניין ריבוי השפות והתרבויות יינתן ביחידה הדיגיטלית . אמנם אין זה החלק החשוב בסיפור מבחינת המסרים , אבל נושא ריבוי השפות והתרבויות מסקרן , מרחיב אופקים , מגרה את הדמיון ומגייס ללמידה בכלל – ושל הפרק הזה בפרט . על מגדל בבל בלקסיקון לתרבות ישראל של מטח . . 3 מומלץ להקריא בכיתה את הסיפור בשלמותו או להאזין למספר הסיפורים . לפני כן מומלץ להקדיש זמן מה להיכרות עם המילים שהילדים יפגשו ביחידה . הקניית מילים טרום קריאה : שפה אחת ודברים אחדים , הבה , ונעשה לנו שם , לא ייבצר , ויפץ , ויחדלו , בלל . כאמור , מומלץ להקנות מילים טרום הקריאה כדי לאפשר קריאה קולחת . הקומיקס יוודא שהסיפור הובן .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר