עמוד:47

פרק יא מבחינת רצף השיעור , מומלץ לפתוח בטריגר של ריבוי השפות בעולם , לעבור לקריאת הפרק או להאזנה למספר הסיפורים , ואז לעבור לעבודה בחוברת , המשלבת דיון בכיתה ( הזמנה לשיחה . ( מתוך כלל הנושאים שאפשר לחלץ מהפרק , בחרנו להתמקד בשתי שאלות : א . שאלה תרבותית על ריבוי שפות ותרבויות בעולם . ב . שאלה ערכית-חברתית על היתרונות ועל החסרונות של התקשורת והאחדות . בחרנו לא לעסוק בשאלת הקושי של ה' לנוכח בניית המגדל , ורק רמזנו לשאלה בדברי קקטוס וגמלי . מורים המעוניינים בכך , יכולים להרחיב בנושא . . 1 התלמידים מוזמנים לתרגל בכיתה אמירת " תודה" בשפות שונות . לפניכם המילה תודה , בכמה שפות אתם יודעים להגיד אותה ? אפשר לשאול את הילדים : כמה שפות יש בעולם ? ההערכה היא כי בעולם קיימות 6 , 000-כ שפות טבעיות . . 2 ברמה הערכית , זוהי הזדמנות להתעכב על ענייני עדות , שפות , תרבויות ורקעים של הילדים בכיתה . בהזדמנות זו ילדים עולים חדשים , וילדים ממשפחות שלא מדברים בהן עברית , יכולים לפתח גאווה והרגשה שהם מיוחדים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר