עמוד:43

פרקים ז , ח , ט לפי תכנית הלימודים , יחידת לימוד זו בנויה מקטעים שאמורים להרכיב סיפור . תכנית הלימודים כוללת את פרק ז פס' יז , פרק ח פס' כב , פרק ט פס' א-יז . אנחנו הוספנו את פסוקים ד-יז כדי לכלול את המסופר על היונה ועל הדרך שבה גילה נח שהמבול הסתיים ואפשר לצאת מהתיבה . מבחינה תמטית , הרעיון המרכזי שאנו מציעים הוא עניין התיקון , השינוי , וההזדמנות להתנהגות טובה יותר - גם מצד האדם וגם מצד ה' - בהגדרה מחודשת של חוקים , המותאמים עכשיו ליכולות המוגבלות של בני האדם . נושא זה יכול להתאים למצבים שונים בכיתה , ולא רק לשיעורי תורה . הרעיון הוא , איך כולם משתנים כדי ליצור מציאות טובה יותר המותאמת לאנשים החיים בה . . 1 כדי לעזור לתלמידים להבין את התמונה השלמה ואת רצף האירועים – מומלץ להשתמש באיורים . אחרי הפעילות אפשר לבקש מהתלמידים לתאר איך לדעתם נראה העולם אחרי המבול : " לפי דעתכם , איך נראה העולם לאחר המבול ? מה אין בו ? מה יש בו ? מה היה ואיננו ? מה נשאר " ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר