עמוד:26

בפרק זה לא נגענו בעניין עץ הדעת , מכיוון שהעיסוק במשמעות העצים ובתפקידם מופיע רק בפרק הבא . לדעתנו , מרווח הזמן עד לימוד פרק ג ארוך מדי , ולכן לא " שתלנו" בפרק זה את מה שיתגלה בפרק הבא . נביא אותו בתחילת פרק ג . את פרק ב השארנו אם כן כפרק " אידילי , " נקי מעניין עץ הדעת . . 5 הפסוק עמום , ולא ברור למי לא טוב . תשובות אפשריות : לאדם לא טוב כשהוא לבד ; לאלוהים לא טוב כשהאדם לבד ; אלוהים רואה ומבין שלאדם , בסופו של דבר , לא יהיה טוב אם יישאר לבד . א . נושא הבדידות , היות האדם לבדו , הוא נושא רגיש אצל ילדים . נקודות למחשבה : א . יש הבדל בין " אני לבד" כמצב המלווה בתחושת בדידות , לבין " אני לבד" שמשמעו – אני בעצמי . ב . יש קסם בהיותנו לבד – בעולמנו הפרטי , האישי , עולם שכדאי וחשוב לטפח . ג . לפעמים אדם נמצא לבד בניגוד לרצונו . כדאי להיות רגישים לכך , לתת לגיטימציה לרצון לקשר , בעיקר כשמדובר בתלמידים המתקשים ביצירת קשרים . מטרת השירים היא לפתוח את הדיון בנושא , גם בהיבט של טיפוח העולם הפנימי ( שירו של יהודה אטלס ) וגם בהיבט של חברות ( שירה של שלומית כהן-אסיף . ( ב . גם כאן , בעבודה בקבוצות , המדיום הוא המסר : הדגשת יתרונות העבודה בקבוצות והדאגה של המורה שלא יישארו ילדים שמרגישים לבד ...

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר