עמוד:5

סימון פסוקים באותיות סימון הפסוקים נעשה באותיות ולא במספרים , כמו בספרי התנ"ך הנפוצים בידינו , וכך גם ההפניות לפסוקים במשימות שבחוברת העבודה . בהמשך לימודיהם בבית הספר ילמדו התלמידים גימטרייה ויתרגלו המרת אותיות למספרים . בשלב ראשוני זה של לימודיהם חשוב שיכירו את שיטת סימון הפסוקים באותיות ויהיו מסוגלים להתמצא בה . ציורים את הספר אייר מאייר ספרי הילדים מנחם הלברשטט , לפי הנחיות של צוות הפיתוח של הספר . הציורים בחוברת העבודה נועדו לשמש כלי פרשני בידי התלמיד והמורה . בכל פרק מצוירת ההתרחשות המרכזית , והציור נועד להדגיש את המסר העיקרי בפרק . אפשר להשתמש בציור כפתיח לשיעור , להסבר מערך הכוחות בפרק או להצגת הדמויות ולאפיונן . הציורים אינם מנסים לשחזר את המציאות האמיתית של ימי המקרא משתי סיבות : האחת – מחסור במידע על חיי היום-יום של התקופה ; האחרת – ייעודו של הציור , להמחיש סיטואציה ולהעביר מסר , ורצוננו שהוא יתכתב עם עולם המושגים של התלמידים . משום כך בציורים רבים מופיעים אלמנטים מודרניים ( האדם הראשון בגן עדן מחזיק מזלף כדי להבהיר את הרעיון " לעבדה ולשמרה , " יעקב ועשיו יושבים בעגלת תאומים , בחתונה יש חופה , ועוד . ( כאמור – כל פרקי הספר מאוירים , למעט הפרקים שאינם בתכנית הלימודים . קריינות סיפורית במהדורה הדיגיטלית של הספר משולבת קריינות של מספר סיפורים . הקריין הוא אברהם כהן , שחקן באנסמבל עיתים בעבר ( פרויקט התנ – ך" ויאמר . וילך . וישתחו . וירא ) ושחקן בתיאטרון הקרון בהווה . יכולת המשחק והקריינות של מספר הסיפורים מעניקה לא רק קריאה מדויקת של הכתוב , לפי טעמי המקרא , אלא גם חוויה של הבנת הסיפור בשפת המקרא המקורית . אפשר להשתמש בקריינות בכיתה – טרום ההוראה – או להפנות את התלמידים להאזנה בבית .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר