עמוד:13

עמוד 10 בפעילות 6 התלמידים מתאמנים בכתיבה נכונה של המספרים . 3 - ו 2 , 1 התלמידים מתבקשים גם להדביק תמונה של כף יד מתאימה ליד כל מספר כדי לחזק את הקשר בין סמל המספר לבין הכמות שהמספר מייצג . המדבקות המתאימות נמצאות במארז האבזרים . מומלץ מאוד לתרגל כתיבת מספרים גם במחברת ! בקשו מהתלמידים לייחד עמוד לכל מספר . בעמוד זה הם יכתבו את המספר בגדלים שונים , יקשטו אותו ויוסיפו ציור של הכמות המתאימה . ( השאירו מקום למספר . 0 בקשו מהם לייחד למספר 1 את העמוד השני במחברת ( . פעילות זו ( והפעילויות הדומות בהמשך : ( 15 - ו 13 , 11 , 8 היא הזדמנות לשים דגש על כמה מספרים ( במקרה זה ( 3 - ו 2 , 1 ולהעמיק את הדיון עליהם . השאלה לדיון המופיעה בפעילות היא אחת הדרכים לעשות זאת : התבוננו בציור שבעמוד . 4 האם יש שם שלושה דברים מאותו הסוג ? אילו דברים ? תשובות לדוגמה : שלוש מכוניות , שלושה פחי זבל , שלושה כלבים , שלושה תפוזים על העץ הימני , שלושה עצים , שלוש ציפורים על חוט החשמל הרחוק . שאלות ומשימות נוספות : - אילו איברים בגוף שלנו יש מהם בדיוק ? 2 אילו בדיוק ? 1 - ציירו שלושה עיגולים בסידורים שונים . ( למשל בשורה , בטור או בצורת "פירמידה ( " - הסתדרו בקבוצות של , 3 של 2 ושל . 1 עמוד 10 מושית הבלשית לאחר פעילות 6 מופיעה הפעילות הראשונה מהסדרה מושית הבלשית , העוסקת בסדרות של דגמים חוזרים . העבודה בפינה ' מושית הבלשית' היא ברוב המקרים עבודה עצמית ואינה דורשת את תיווך המורה . עם זאת , מאחר שזו הפעילות הראשונה , רצוי להקדים לה סיפור : אי שם שוכנת ארץ צבעונית ויפה . פורחים בה פרחים ססגוניים , וחיים בה זחלים יפהפיים . יום אחד ירד גשם ומחק חלק מן הצבעים . תושבי אותה הארץ התעצבו מאוד . הם רצו לצבוע את הכול מחדש , אך לא זכרו איך הדברים היו צבועים קודם . הם החליטו לקרוא לבלשית מושית לעזרה . מושית מבקשת גם את עזרתכם . בתוך הספרים תפגשו זחלים ופרחים שאיבדו את צבעם , ליצנים שאיבדו את כובעם , פריטי לבוש שרוח העיפה מהחבל ועוד . האם תוכלו לעזור למושית ? בפעילות זו רצוי לאפשר לתלמידים לצבוע לפי ראות עיניהם בלי לכוון לד ְ ג ָ ם החוזר . לאחר שיצבעו מומלץ לשאול : לפי מה החלטתם איך לצבוע ? האם כולם צבעו באותו האופן ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר