עמוד:59

דגש פדגוגי עבודה עם מקורות חזותיים – הפרק מזמן מגוון מקורות חזותיים : תצלומים , איורים , מפות , כרזות ועוד . הבנה של תהליך היסטורי – תכנית הלימודים אינה מכוונת ללימוד שלבי המלחמה ומהלכים מרכזיים שהתרחשו בה . מומלץ להשלים את החסר ולספק לתלמידים את השתלשלות האירועים בעזרת ציר הזמן ( עמ' . ( 114 עזרה לתלמידים מתקשים היעזרו בתרשים המתייחס לרצף האירועים הרלוונטי לתוצאה ( מגורמי המלחמה הקשורים בתוצאה דרך מאפייני המלחמה הרלוונטיים ועד לתוצאות בתום המלחמה . ( אתגר לתלמידים מתעניינים קולנוע התלמידים יצפו במליאה או בבית בסרט העוסק במלחמת העולם וינתחו אותו : א . כיצד מציג הסרט את גורמי המלחמה , את מאפייניה ואת תוצאותיה ? ב . מהי נקודת המבט של הסרט – מדינות המרכז או מדינות ההסכמה ? ג . מהי עמדתם של יוצרי הסרט כלפי המלחמה ? כיצד הם הביעו אותה ? ד . האם הסרט משקף את התמונה ההיסטורית בצורה מהימנה ? ה . באילו היבטים הסרט אינו נאמן למציאות ? כיצד אפשר להסביר זאת ? הערה : מומלץ לצפות בסרט מבעוד מועד ולבדוק את התאמתו לכיתה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר