עמוד:55

יחידה : 'ב משברי המודרנה פרק : 5 המלחמה הגדולה , מלחמת העולם הראשונה משך הוראה : 6 שעות הערה : על פי תכנית הלימודים יש לבחור תוצאה אחת מבין תוצאות המלחמה . חלוקת שעות מוצעת : הגורמים לפרוץ המלחמה ( שעתיים ) מאפייני המלחמה 3–2 ) שעות בהתאם לתוצאה הנבחרת ) תוצאות המלחמה 3–2 ) שעות בהתאם לתוצאה הנבחרת ) מוקד הוראה : הנסיבות שהובילו לפרוץ המלחמה העולמית , מאפייניה ותוצאותיה . הצעה לפעילות מקדימה סיעור מוחות מהי מלחמה עולמית ? מלחמת העולם הראשונה הייתה אירוע חסר-תקדים בהיסטוריה האנושית . בני-התקופה חשו בייחודה של המלחמה ובתחילה קראו לה "המלחמה הגדולה . " זמן קצר לאחר שהסתיימה קיבלה המלחמה את השם "מלחמת עולם , " כדי להבחינה מהמלחמות שקדמו לה . א . מה עשה את המלחמה למלחמת עולם ? ב . במה היא נבדלת ממלחמות אחרות בהיסטוריה האנושית ? ג . קראו את דברי וינסטון צ'רצ'יל ( עמ' ( 119 "על ארבע שנות המלחמה : " . 1 איזו מציאות היסטורית מתאר צ'רצ'יל ? . 2 כיצד ממחיש המחבר את עוצמת האכזריות וההרס ? . 3 כיצד ייתכן שהמודרנה , ששאפה להוביל לקדמה ולסובלנות , הובילה למלחמה דוגמת מלחמת העולם ? ד . עבודה עם מקור חזותי – תרשים האבדות של מלחמת העולם הראשונה ( עמ' . ( 118 קשה להבין את עוצמתה של המלחמה , הן בגלל היקף הנפגעים הגדול , הן מפני שחסר לנו ממד השוואתי ( מה קרה במלחמות שקדמו לה . ( משום כך מומלץ לפתוח בהצגת נתונים אשר יאפשרו לתלמידים להתוודע לעוצמתה : . 1 מה היה היקף האבדות במלחמה ? . 2 השוו בין האבדות במלחמת העולם לאבדות בעימותים קודמים . . 3 כיצד ייתכן שהמודרנה , ששאפה להוביל לקדמה ולסובלנות , הובילה למלחמה דוגמת מלחמת העולם ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר