עמוד:43

עזרה לתלמידים מתקשים התלמידים יקראו את כותרות הפרק ואת כותרות-המשנה ( בכל פרק-משנה כמה סעיפים . ( ערכו עם התלמידים תרשים של הכותרות על הלוח . באמצעות התרשים , חדדו את המתח שבין חזון ומציאות ביישום הרעיונות הליברליים . חשוב להדגיש לפני התלמידים שהסעיף עוסק בשתי תקופות נפרדות – המאה 19-ה והמאה – 20-ה כדי להימנע מבלבול ומאנכרוניזם . אתגר לתלמידים מתעניינים חפשו סרטון ברשת העוסק במאבקן של הקבוצות שנלמדו – נשים , אפרו-אמריקנים או תושבי הקולוניות האירופיות . א . כיצד הסרטון משקף את מעמדה הנחות של הקבוצה ? ב . איזה שלב במאבק של חברי הקבוצה מוצג בסרטון ? הסבירו . ג . בררו מאיזה סרט לקוח הסרטון ( ואם אפשר צפו בו . ( האם בסוף הסרט זוכים חברי הקבוצה להשיג שוויון זכויות מלא ? מה מסייע להם בכך או מה מונע בעדם ? ד . האם לדעתכם יוצרי הסרט תומכים בהענקת שוויון זכויות לחברי הקבוצה או מתנגדים לכך ? נמקו את דעתכם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר