עמוד:31

המלצות לסדנאות קריאה במקורות בסעיף ב : א . הפרק נפתח בתעודה : " פרידריך השני , ' השליט הנאור ואזרחי המדינה . " 1777 , ' כדאי להשתמש בתעודה זו לתרגול קריאה של מקורות בהנחיית המורה . בלימוד ידגים המורה כיצד כדאי לקרוא מקור היסטורי : . 1 הציגו את הרקע ההיסטורי ההכרחי להבנת המקור ; . 2 קראו עם התלמידים את המקור . ודאו שלשון הטקסט ברורה להם ; . 3 חלקו לתלמידים את כרטיס הניווט "קריאת מקור היסטורי ; " . 4 נתחו את המקור עם התלמידים בעזרת כרטיס הניווט . תוכלו לסייע להם בעזרת טבלה : העמקה : היעזרו בשאלות המנחות המלוות את הטקסט כדי להעמיק את העיון במקור . תוכלו להבהיר את החדשנות שבמקור אם תשוו בין ערכים אבסולוטיים המופיעים במקור לערכי נאורות המופיעים במקור . מיינו את תפקידי השליט לכמה היבטים . ב . חלקו את התלמידים לקבוצות ובקשו מהם לנתח את הכרזת העצמאות של ארצות הברית בדרך שניתחתם יחד את דברי פרידריך השני . היעזרו בשאלות המנחות המלוות את התעודה ( הן בעלות אופי סדנאי ;( ג . בקשו מהתלמידים לנתח את הצהרת זכויות האדם והאזרח על פי הכללים שנלמדו כשיעורי בית וכהכנה לשיעור הקודם . תוכלו להיעזר בשאלות המצורפות למקור בספר הלימוד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר