עמוד:30

פעילות מסכמת הנאורות במרחב הזמן . בנו עם תלמידיכם ציר זמן אשר כולל בתוכו את האירועים החשובים ביותר בתקופה . הציר יכול לכלול בתוכו תאריכי פרסום יצירות מרכזיות כגון : האנציקלופדיה , מכתבים פרסיים וכדומה ואירועים היסטוריים כהכרזת העצמאות של ארצות הברית . שלבי התהליך : . 1 בקשו מתלמידיכם לדפדף ביחידה 1 וביחידה 2 ולבחור אירועים מרכזיים . . 2 מיינו את האירועים על הלוח לקבוצות . וודאו שיש ייצוג לכל התהליכים במיוצגים ביחידות אלו : מדינה ריכוזית , נאורות , מהפכות . . 3 בחרו עם תלמידיכם את האירועים המרכזיים ביותר . . 4 בנו ציר זמן משותף לאירועים שבחרתם . ניתן לתת לתלמידים לבנות את הציר כשיעורי בית . למשל על ידי בניית ציר זמן באמצעות תבניות : Office http : // office . microsoft . com / he-il / templates / TC 001016265 . aspx לחלופין , ניתן לבנות ציר זמן משותף לכל הכיתה , כאשר כל תלמיד בונה אירוע אחד על פני ציר הזמן . למשל על ידי תוכנת http : // www . dipity . com / : Dipity תוכלו לצפות בהנחיות בקישור הבא : http : // www . youtube . com / watch ? v = 7 ngcUjUAqZE . 5 על בסיס ציר הזמן , דונו עם תלמידיכם באחת מהשאלות הבאות : האם הצליחו רעיונות הנאורות לעצב עולם שוויוני המבוסס על עקרונות החירות והשוויון ? האם מהפיכה חייבת להיות אלימה ? או שמא האלימות הייתה תולדה של רעיונות הנאורות עצמם ? תוכלו להיעזר במידע בעמ' . 45 מוקד פדגוגי : מקורות כתובים ככלי ללימוד היסטוריה בהתאם לדרישות תכנית הלימודים , סעיף ב בפרק זה מציג לפני התלמידים מגוון מקורות היסטוריים ומזמן את המורה ואת התלמיד לדון במקור ההיסטורי ככלי עבודה . כן הוא מאפשר למורה להקנות לתלמידים כלים לקריאה של מקורות ולניתוחם . כדאי להיעזר במידע הפדגוגי בעמ' 11-10 במבוא למד"ל לצורך הקנייה טובה של מיומנויות אלו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר