עמוד:22

אתגר לתלמידים מתעניינים א . שיטוט בארמונות ורסיי – היכנסו לארמון ורסיי בגוגל מפות שוטטו באתר ואספו חמש תמונות המשקפות בדרכים שונות את הגישה של האבסולוטיזם . ב . צפו בסרטון המתאר את תהליך הקמת ארמון ורסיי בתלת-ממד כיצד תהליך הבנייה של הארמון והגנים משקף את התפתחות השלטון הריכוזי ? ג . העמקת ההיכרות עם דמותו של לואי 14-ה ( קריאה במרשתת ובמקורות מידע מודפסים : ( . 1 מה היו הנסיבות הייחודיות של חייו שגרמו לתקופת שלטונו להיות ממושכת ? . 2 אילו פעולות חשובות הוא ביצע בתקופת שלטונו ? באיזו מידה מתאימות פעולות אלו למהלך הכולל שתואר בפרק ? . 3 מדוע דווקא לואי 14-ה נתפס כדוגמה למלך אבסולוטי ? . 4 מהו הדימוי של לואי ? 14-ה האם הוא מתואר כמלך שהיטיב עם צרפת או שכמלך שפגע בה ? . 5 אילו פנים בדמותו של לואי 14-ה מתבטאים ביצירות המתעדות את חייו ( אתר לדוגמה ?( ד . צפייה בפרק העוסק בלואי 14-ה בסדרה "היה היה" ( פרק : ( 18 כיצד הפרק משקף את עקרונות השלטון הריכוזי ? ה . העמקה בתאוריות פילוסופיות – קריאה בקורות החיים של הפילוסופים ( מהערות השוליים בספר או מאיתור עצמאי של מידע מספרים או מהמרשתת : ( כיצד מסביר המידע הביוגרפי של כל הוגה את התפיסה הפוליטית שהציע ? לקריאה ולצפייה נוספות סלוחובסקי , משה . "אירופה בעת החדשה המוקדמת " ( שיעור , ( 8 בתוך : אתר יוטיוב . קימרלינג , ברוך . בין מדינה לחברה : סוציולוגיה של הפוליטיקה , ב , האוניברסיטה הפתוחה , רמת אביב תשנ"ה , עמ' . 145–131

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר