עמוד:18

א . מהם יתרונותיו ומהם חסרונותיו של כל מודל – הריכוזי והביזורי ? ב . באילו מצבים כדאי לבחור במודל הביזורי , ובאילו במודל הריכוזי ? ג . איזה מודל מקובל כיום במסגרות המקיפות אתכם : בבית הספר , בתנועת הנוער , במקום המגורים , במדינת ישראל , באיחוד האירופי , בארצות הברית ועוד . לאחר הבהרת המושגים ניתן לחזור לדיון ההיסטורי : ד . איזה מודל ( ריכוזי או ביזורי ) התקיים בימי הביניים באירופה ? ה . מי היו הגורמים שהגבילו את כוחו של המלך ואת סמכויותיו ? כיצד הם עשו זאת ? נושאים מרכזיים לדיון הערה : שיעור זה משלב רעיונות פילוסופיים והתרחשויות היסטוריות . בכיתות חזקות אפשר להרחיב בחלק התאורטי , ואילו בכיתות החלשות יש להמעיט בו . ( א . אילו רעיונות הובילו להתחזקות המלכים ולהתהוות המדינה המודרנית ? מומלץ לסכם את הרעיונות הפילוסופיים בטבלה : . 1 איזה פילוסוף יוצא דופן ? מה שונה בתפיסתו ? . 2 באילו מדינות הועלו הרעיונות החדשים ? מדוע דווקא שם ? . 3 מה תפקידם של הרעיונות הפילוסופיים בהכשרת הלבבות להעצמת מקומו של המלך ? . 4 מדוע לא כל הפילוסופים בני-התקופה מסכימים שיש לחזק את המלך ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר