עמוד:16

הצעות לפיתוח מיומנות כתיבה חלל – בקשו מהתלמידים להקפיד על אורך תשובה מסוים ( למשל חצי עמוד לפחות . ( הצורך למלא חלל בידע מחייב תלמידים לשקול מה לא כתבו עדיין בתשובותיהם . שאלות מידע – הרגילו את התלמידים לשאול עצמם במהלך הכתיבה שאלות מדעיות : מה ? איך ? מתי ? למה ? איפה ? שאלות אלו עשויות לסייע להם לדלות מידע שבתחילה חסר בתשובתם . ארגון הידע – הרגילו את התלמידים לכתוב תשובה במבנה ברור , למשל פתיחה וסיכום . סייעו להם להישען על מבנה השאלה בארגון התשובה , למשל פתיחה , גורם א , גורם ב , גורם ג , סיכום . את הספר ואת המד"ל מלווים ספר דיגיטלי ואתר " תולדוט " המאפשר תהליכי הוראה- למידה במגוון רמות העמקה : במאגר המידע – מאמרים , תמונות ומפות הקשורים לנושאים הנלמדים בספר במדור לומדים היסטוריה – תעודות וקטעי מחקר נוספים על אלו המצויים בספר במדור הרצאות – הרצאות של חוקרים להעשרת הידע של המורה לקראת ההוראה במדור סרטונים – מבחר סרטונים קצרים המעשירים את תהליך הלמידה בכיתה ובבית לימוד פורה !

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר