עמוד:11

ניתוח מקורות בכיתה יכול להיות בסיס להקניית מיומנויות אחרות הדורשות טיפול ברמה מטאאסטרטגית : א . השוואה בין מקורות ב . זיהוי טיעון והנמקות ובניית עמדה מנומקת ג . מיון וסיווג לתחומים ( ראו תרשים ) ד . שאילת שאלות ה . זיהוי וניסוח שאלות פוריות מקורות חזותיים לשילוב מקורות חזותיים בשיעורי ההיסטוריה יש חשיבות מיוחדת . המקור החזותי נגיש לתלמידים יותר מהטקסט הכתוב , והוא מאפשר להם למידה חווייתית . המקור החזותי גם עושה את ההיסטוריה מוחשית יותר , ומאפשר לתלמידים לחוש כיצד נראו הדברים בעבר . לבסוף , החשיפה למדיה חושפת כיום את הלומדים למידע חזותי רב , והם נהנים ממנו . לכן קל להם להתמודד עם מידע חזותי . תוכלו לסייע לתלמידים לקרוא מקורות חזותיים באמצעות כרטיס הניווט :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר