עמוד:343

שאלות לסיכום הסעיף ( עמ' ( 342-330 . 1 א . העריכו את הפעולות של הרצל לקידום הרעיון הציוני . היעזרו בטבלה : ב . האם , לדעתכם , מוצדק לכנות את הרצל על סמך פעולות אלה "חוזה מדינת היהודים ? " נמקו . . 2 היסטוריונים חולקים על הטענה כי למשפט דרייפוס היה מקום חשוב בגיבוש תפיסתו הלאומית של הרצל . א . על מה הם מבססים דעה זאת ? ב . ציינו שני גורמים נוספים שהשפיעו על גיבוש תפיסתו הלאומית של הרצל . . 3 הופעתו של הרצל עוררה התרגשות רבה . ביומנו כתב דוד בן גוריון : " בא המשיח , איש יפה תואר , עיניו יוקדות , נשוא פנים ושחור זקן , אף מלומד ושמו - תיאודור הרצל , והוא יוביל את עם ישראל לארץ האבות . " א . אילו תקוות נתלו בהרצל ? ב . האם התקוות התגשמו ? נמקו את תשובתכם . . 4 הרצל הזמין את הרב שמואל מוהליבר להשתתף בקונגרס הציוני . א . חוו דעתכם : מה הייתה מטרתו של הרצל בהזמנה זאת ? ב . מפאת מחלתו נבצר מהרב מוהליבר להיענות להזמנה , אך הוא שלח מכתב ברכה ובו הביע את תקוותו כי " הרצל וחבריו לא ינומו ולא ישקטו עד אשר ירימו את כבוד ישראל בגויים לישב שאנן על נחלתו . " לפי הרב מוהליבר , מה הייתה מטרתה של התנועה הציונית ? האם היא זהה למטרתה של התנועה לפי הרצל ? נמקו . . 5 מגוון הדעות ששילב הרצל בתכנית בזל סייע לבסס את רעיונותיה של התנועה הציונית בקרב חלקים רבים מן העם . הציגו את הדעות השונות הבאות לידי ביטוי בתכנית . . 6 בחרו אחד מאזורי הפעילות הציונית ברחבי העולם . א . ציינו מה מאפיין אותה והסבירו מאפיינים אלה על רקע יחסם של השלטונות במדינה לפעילות הציונית , ועל רקע מעמדם של היהודים בחברה הסובבת . היעזרו בפרק . 7 ב . כיצד ניתן להסביר את העובדה שבמזרח אירופה דווקא היו ביטויי הציונות המובהקים והחשובים ביותר עד מלחמת העולם הראשונה ? היעזרו בפרק . 7

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר