עמוד:185

קטעים מספרי לימוד בגרמניה הנאצית מתוך ספר ביולוגיה : משימות לתלמיד : [ ... ] . 8 כאשר אתה מתבונן בפסלים ואנדרטאות , שים לב לגזעו של האדם המפוסל ובייחוד לקומתו , לגזרתו ולתוויו הגופניים . נסה להתאים קביעות אלו לתכונות הנפש הגזעיות . . 9 בחן את האנשים אשר תכונותיהם הגזעיות המיוחדות משכו את תשומת לבך , לרבות התנהגותם כאשר הם מתנועעים או מדברים . בחן את הבעותיהם ותנועותיהם . . 10 בחן את היהודי : דרך הליכתו , התנהגותו , העוויותיו ותנועותיו כאשר הוא מדבר . [ ... ] מובא אצל : אריה כרמון , השואה , חלק א , עמ' 88-87 מתוך ספר מתמטיקה : ענו על השאלה : מטוס סטוקה שעומד להמריא נושא 12 תריסרים של פצצות , שמשקל כל אחת מהן ג"ק 10 . המטוס ממריא לוורשה , מרכז היהדות הבינלאומית . הוא מפציץ את העיר . בשעת ההמראה , כשבמכל הדלק שלו ג"ק 10 דלק , משקל המטוס הוא 8 טונות . עם שובו ממסע הצלב נותרו עדיין במכלו ג"ק 230 דלק . מה משקלו של המטוס כאשר הוא ריק ? מובא אצל : אריה כרמון , השואה , חלק א , עמ' 99 . 1 מצאו בקטעים מילים וביטויים המבטאים את תפיסת העולם של האידאולוגיה הנאצית . . 2 מה היו המטרות שבאו לידי ביטוי בספרי הלימוד אלה ? . 3 שערו מה יהיו המאפיינים של בוגרים שהתחנכו במערכת חינוך כזאת . . 4 מהו לדעתכם ההבדל בין חינוך לבין תעמולה ? לאיזה סוג שייכים הקטעים האלה ? במקביל לבתי הספר פעלה תנועת הנוער הנאצית להחדיר את התכנים האידאולוגיים : נערים בני 18-6 חויבו להצטרף ל"היטלריוגנד" - " נוער היטלר" ( והבנות ל"יונגמדל" - " העלמות הצעירות . ( " הארגון פעל על פי כללי התנהגות צבאיים : הנערים לבשו מדים , קיבלו אימון שיטתי במחנאות ובספורט , ועסקו בפעילות חברתית ככל ארגון נוער . ואולם בו בזמן הם הוצפו באידאולוגיה הנאצית ועברו אימונים קדם צבאיים . בפעילות החינוכית הודגשו ערכי הקשיחות , הנאמנות למולדת ולפיהרר - והציות . חברי תנועת הנוער גויסו למבצעים מיוחדים , כגון סיוע לאיכרים בעת הקציר ואיסוף תרומות לנזקקים . חברי תנועת ההיטלריוגנד מקבלים את פניו של היטלר , ברלין 1933

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר