עמוד:46

שאלות לסיכום הסעיף ( עמ' ( 45-39 . 1 הסבירו מהו משטר אבסולוטי נאור . האם אכן היה משטר זה נאור ? . 2 אחד מעורכי האנציקלופדיה כתב בערך "פרידריך הגדול : " "אם שליט זה אינו ראוי להיות מלך , איני יודע מי ראוי לכך . " הסבירו את כוונת מחבר הערך . מדוע לדעתכם חשב כך ? . 3 ערכו השוואה בין הכרזת העצמאות של ארצות הברית להצהרת זכויות האדם והאזרח של צרפת . היעזרו בטבלה : . 4 על בסיס ההשוואה שערכתם , חוו דעתכם : א . מהן נקודות הדמיון והשוני בין שני המסמכים . ב . האם יחסם של המסמכים לרעיונות הנאורות דומה ? נמקו עמדתכם . ג . האם לדעתכם הושפעה הצהרת זכויות האדם והאזרח של צרפת מהכרזת העצמאות של ארצות הברית ? אם כן , במה ? . 5 בחרו אחד מציוני הדרך למימוש ערכי הנאורות : היווצרות המשטר האבסולוטי הנאור , מלחמת העצמאות של ארצות הברית או המהפכה הצרפתית . הסבירו כיצד ציון דרך זה מהווה נקודת מפנה במאבק להגשמת רעיונות הנאורות . שאלות לסיכום הפרק . 1 חוו דעתכם : באיזו מידה הצליחו רעיונות הנאורות לעצב עולם שוויוני המבוסס על עקרונות החירות והשוויון ? . 2 חוו דעתכם : האם הכרת הנאורות בערך האדם ובזכויותיו האזרחיות עומדת בסתירה למאפייני המדינה הריכוזית ? ( היעזרו בפרק ( 1 . 3 חוקרים אחדים סבורים כי קיים מתח בין חלק מרעיונות הנאורות ובין האופן שבו ניסו מהפכנים ליישם אותם בפועל . הסבירו מתח זה . . 4 עצבו סטיקר המבטא לדעתכם בצורה הטובה ביותר את ערכי חברת הנאורות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר