עמוד:245

בבוץ ; מתי צריכה ללמוד לכתוב ולקרוא , כדי לכתוב לראש הממשלה ולספר לו על ההצעה שלה . " זה הרעיון שלך , זו המהפכה שלך . את צריכה לשלוח את המכתב" ( עמ' . ( 31 התכסיס של יואל מגייס את הילדה לקוית הלמידה לעשות ברצון ובנחישות מה שלא הצליחה לעשות עד כה , מפני שה נושא קרוב ללבה ו יעניק לה יוקרה ותחושת ערך עצמי . הדוד יואל מנצח על מבצע ההצלה שימנ ע מהמורה לאה להוריד את מתי לכיתה ב . מרכיב חשוב בהצלחת המבצע הוא הקשר החם שנרקם בין הילדה למורה הפרטית , בזכות האמון שהביעה המורה ביכולתה ובהצלחתה של ה ילדה ובזכות גילוי הלב של מתי ( עמודים . ( 12–11 , 42–44 הפרק האחרון מפגיש שוב את סבתא ואת מתי , לאחר שש תיהן מצליחות להתגבר על קשייהן ; סבתא קיבלה מהדוד יואל זכוכית מגדלת שמאפשרת לה להתגבר על קשיי הראייה ולקרוא בעיתון , ומתי למדה בעזרת הדוד יואל לקרוא ולכתוב . שתיהן חולקות רגע מאושר במיוחד – מכתבה של מתי לראש הממשלה מתפרסם בעיתון , ומתי באמת מקריאה אותו לסבתא . מתי הנרגשת לוחשת באוזנה של סבתא : " זה באמת , הפעם זה באמת מה שכתוב בעיתון" ( עמוד . ( 14 הסיפור מעלה נקודות מעניינות ומרגשות למחשבה ולשיח עם ילדים ; הקושי להתמודד עם בעיות בלמידה , הב ושה נוכח הכישלונות , הדימוי העצמי והחברתי , הנטייה להסוות ולהעמיד פנים , הקשים שמציבים אחים ואחיות מצליחים יותר והעוינות המתפתחת כלפי המצליחים , ההיזקקות לתמיכת המבוגרים והנזק העצום שנגרם לילד ים בהיעדר תמיכה כזו , והצורך בהתערבות אוהדת ברוח יצירתית ומקורית כדי להביא להצלחה . מהפכת התפוזים של מתי עובד בידי הסופרת למחזה והוצג בפסטיבל חיפה להצגות ילדים . קישור למידע על תמי שם טוב באתר הפיקוח על הוראת ספרות : http : // cms . education . gov . il / EducationCMS / Units / Mazkirut–Pedagogit / Sifrut / Sofer 201011 / YotzrimAvar / Tami . htm קישור למידע על תמי שם טוב באת ר דףדף : http : // www . dafdaf . co . il / Details . asp ? MenuID = 2 & SubMenuID = 144 & PageID = 1087 & Ot = % F 9 קישור לספרים אחרים של תמי שם טוב באתר " כנפיים : " http : // ofek . cet . ac . il / units / he / lashon / knafaim / Showknafaim . aspx ? InnerFrameUrlForPermaLink = http : // knafaim . cet . ac . il / pages / main . asp

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר