עמוד:227

איזו מהדמויות המאוירות נראית לכם החשובה ביותר ? החביבה ביותר ? למה ? האם הסיפור יהיה מפחיד ? מותח ? מעציב ? ... מה עוד מגל ים לנו האיורים ? בספר שיש בו פרקים אחדים ( כמו למשל ספרי " ראשית קריאה , ( " אפשר להציג על הלוח ארבעה -חמישה שמות של פרקים , לשוחח על מה שצפוי בעלילה ולכתוב או לצייר את הסוף המשוער של הסיפור . הציורים יוצגו בתערוכה עד סיום הקריאה בספר . יהיה מעניין להשוות את ההשערות למה שבאמת מסופר בספר . אחרי קריאת הספר הצעות לפעילויות בתחום הרגשי-התנהגותי , ובתחום הערכי- מוסרי במהלך הסיפור , בסוף פרק או בסוף הסיפור כדאי להעלות לשיחה נושאים הנוגעים לחייהם , להתנהגותם ולאופיים של הגיבורים ולסיטואציות משפחתיות- חברתיות בסיפור . למשל : › מה מצחיק / משונה / מפחיד / לא הגיוני בסיפור זה ? › איזה בית אפשר להוסיף לשיר הזה ? איזה פרק אפשר להוסיף לסיפור ? › מה הפחיד / הצחיק / הפתיע את הילדים בסיפור ? אפשר להוסיף עוד כאלה ? › מה אנחנו חושבים על ההרגשה , על ההתנהגות , ועל המעשים של הילדים בסיפור ? › מה היינו עושים אילו כל זה קרה לנו ? › מה אנחנו חושבים על הורי הם של הילדים / על אחיהם / על החבר ים שלהם ? › מה בחיים שלי דומה לחיים של הילד ים בסיפור ? › מה כדאי לילד ים ה אלה לעשות כדי להרגיש טוב יותר ? מה אנחנו עושים כשיש לנו בעיה כזאת ? › אפשר להציע לילדים משפטים כמו : " אילו הייתי במקומו / במקומה , הייתי , " ... " חבל שזה קרה , כי , " ... " כעסתי כש , " ... " אהבתי את הקטע שבו " ... ולבקש מהם להמשיך במילותיהם . כדאי להתעכב במקום שיש בו דילמה מוסרית-ערכית -חברתית , לבדוק מה אנחנו חושבים על המצב המיוחד , להשליך על חיינו שלנו ולשער איך היינו מגיבים . נחמד להכין " מסיבת פרידה" לספר שסיפרנו בהמשכים . נעלה יחד רעיונות כמו חידון מי-מתי-מה-למה- כמה , נמחיז קטע אהוב , נציג תערוכת ציורים , נציע פרק נוסף , זה שאחרי האחרון , ושמו – " ומה קרה להם מאז . " ? ואם הספר עובד לסרט ראוי - נצפה בו יחד ! דוגמאות לפעילויות בתחום האורייני

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר