עמוד:216

מכירים טקסטים שכתובים בכריכה האחורית פעילות 1 טקסט הכריכה האחורית של הספר " מעשה בלולי ה " ... בגב הספר מובאה ( ציטטה ) מתוך הספר בהקשר לתוכן הספר , המגלה מעט מהתוכן אך מותירה שאלה פתוחה שיש לקרוא את הספר בכדי לגלות את תשובתה . סעיפים א- ב - שני הסעיפים משלימים זה את זה : מצד אחד מתבוננים בטקסט מנקודת המבט של הקוראים הפוטנציאליים המעוניינים לדעת על מה מספר הספר , ומ ן הצד ה שני מתבוננים בטקסט מנקודת מבט ה של הסופרת - הבוחרת שלא לגלות את כל המידע על הדמויות בספר . לבד מהתוכן הציטוט יכול לרמז גם על רמת הקריאות ומורכבות הטקסט . פעילות 2 טקסט הכריכה האחורית של הספר " חתול בא הביתה" בשונה מהספר הקודם זהו ספר הדרכה לילדים , והטקסט בו אינפורמטיבי באופיו וכתוב על פי מתכונת נפוצה בספרי הדרכה " פורמט של כיתוב גב הבנוי ברובו שאלות ממקדות , שתשובות להן ימצא הקורא ... בגוף הספר " . סעיף א – לילדים מתקשים כנראה שיהיה קשה לעשות את העבודה הזו באופן עצמאי . רצוי שהמורים ישבו איתם בקבוצה ויכוונו את התלמידים בעזרת שאלות להבנה כי מדובר בשתי סוגות שונות , למשל , מתי תפנו לספר " חתול בא הביתה ? " איזה ספר אפשר להפוך לסרט ? באיזה מהספרים יש עלילה ? וכדומה . סעיף ב – השוואה בין תוכן העניינים לשאלות שבפסקה הראשונה מלמדת שהספר נותן תשובות ישירות לשאלות . סעיף ג – פעילות זו נועדה למקד את תשומת הלב בדרכי הדגשה . קריאה בגב הספר מצריכה גם הבנה של סימנים גרפיים . הדגשה בגופן בולט מדגישה נקודות שרוצים להבליט , אך לעתים היא מחליפה שימוש במירכאות . אפשר להדגים זאת בטקסט זה ובטקסט הבא . כדאי לבקש לאתר את הפנייה בגוף שני על גב הספר הזה ולשאול למי מתכוונים ב"לכם . " עיסוק בפנייה ישירה לקוראים בהמשך הפרק ( פינוקיו , פעילות . ( 2 הערה : קטע המידע הקצר על פרס זאב הוא הזדמנות להזכיר את שני השירים של זאב הכלולים בספר : " גני שלי ו " אינני רודף לטאות . " שני השירים לקוחים מספרו " פרחי בר" . אפשר לציין שאין לספר זה טקסט בגב הספר , שכן כך נהגו בעבר . 68 שם , עמוד . 01

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר