עמוד:203

היבט לשוני – השימוש בסמיכות ; אין הוא מלמד את המושגים " סמיכות , נסמך וסומך , " אלא נשען על הידע הלשוני הילידי של התלמידים ומדגיש את ערכה של הסמיכות כתבנית קצרה שבבסיסה עומדים מבנים שונים , ולא רק המבנה המקצר את השייכות ( הנושא כבר הוזכר בפרק " שתי גברות . (" הערות והצעות להוראת הפרק בעת לימוד הפרק כדאי לחפש ידיעות אקטוא ליות , שמתאימות לילדים בכיתה ג . יש קושי להטיל את המשימה על התלמידים בגלל ריבוי ידיעות בנושאים שאינם מתחום עניינם או השגתם , או כאלו שאיננו רוצים לחשוף את הילדים אליהם ( פוליטיקה , כלכלה , אלימות , שחיתות , מוות . ( אפשר להביא מקבץ של ידיעות שהמורים יבחרו . כותר ות של ידיעות עיתונאיות פעילויות 3-1 שלוש הפעילויות הראשונות בפרק נועדו להראות את תפקיד הכותרת ואת חלוקת המידע שבין שתי הכותרות : ראשית ומשנית . כדאי לעצור לפני המעבר מהפעילות הראשונה לשנייה ולבקש השערות על המידע החסר . כותרת המשנה מספקת תשובות לשאלות רבות . בפעילות 0 גם התשובה " לא " היא תשובה לגיטימית , אך גם אותה צריך להרחיב בעזרת המידע שבמסגרת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר