עמוד:196

ועד לירושת הארץ . על פי המשנה , נהגו להקריא את הפסוקים עבור אותם אנשים שלא יכלו לקרוא בעצמם , בכדי שיוכלו לצאת ידי חובה . כדאי ל קרוא את הפסוקים בכיתה ולהסבירם לתלמידים , תוך העזרות בפירוש רש"י . המשנה במסכת ביכורים פרק ג , מתארת בהרחבה את תהליך הבאת הביכורים החל מבחירת הפירות ועד להגעת תהלוכת הביכורים אל המקדש . מומלץ לשלב במהלך השיעור גם מידע הלקוח מתוך משניות אלו . פעילות 0 שלבי הבא ת הביכורים המתוארים בשאלה זו מתבססים בחלקם על פירוש הפסוקים . כאשר מסבירים את הפסוקים כדאי להרחיבם מעבר לפשט , במיוחד במקומות אלו , היוצרים סתירה לכאורה : " ולקח הכהן הטנא , מידך ; והניחו--לפני , מזבח יהוה אלהיך - " הכהן מניח את ידו תחת יד הבעלים ומניף את הטנא בפעם הראשונה . " והנחתו , לפני יהוה אלהיך , והשתחוית" לפני אמירת מקרא הביכורים מרים בעל הפרות את הטנא בשנית , אומר את מקרא הביכורים ולאחר מכן מניף את הטנא שוב ומניחו . פעילות 2 ביאור הצירוף " מראשית כל פרי האדמה" מתבסס על הבנת המילה ראשית בעזרת שורש ומשפחת מילים , כפי שנלמד בעבר . לאחר מציאת המשמעות המשותפת לכל המילים ולמילה ראשית , ניתן לעבור לביאור הצירוף השלם , שמשמעותו היא הפרי או הירק הראשון שגדל . פעילות 3 " הוראות" הבאת הביכורי ם כוללים רצף של פעלים . מאחר ומדובר בפעלים בלשון התנ"ך יתכן והתלמידים יתקשו לזהות את זמנם , ולכן כדאי לחזור על קטע המידע העוסק בפעלים בלשון התנ"ך המופיע בספר הראשון בעמ' . 032

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר