עמוד:190

טלי : פעם ביקרתי במקום שראיתי בו ש דה תעופ ה עם מטוסים קטנים ובובות קטנות של אנשים . גם זה נקרא " דגם ?" המורה : כן , אפשר להגיד שראית דגם של ש דה תעופה . בעזרת השיחה של טלי והמורה נסו להסביר מה זה " דגם . " אם ר איתם פעם דג ם של משהו , ספ רו אחד לשני . הצעה לפעילות בנושא אוצר מילים אורי מכיתה ג 2 שמע כבר פעם את המילה " פ סיפס , " אבל הוא לא זוכר מה זה . צי ירו דוגמה ל פ סיפס . אם אתם לא יודעים מה זה , חפ שו במילון את הפירוש למילה ואז ציירו . פעילויות לקראת סיום פעילות 1 פעילות זו מזמנת לתלמידים תהליך רפלקטיבי העוזר להם לקבל החלטה לגבי המקום שאליו ירצו לנסוע , ולפיכך לשכנע את חבריהם מדוע כדאי לנסוע לשם . פעילות 2 המטרה של הפעילות היא להעלות למודעות את מגוון הדרכים שבאמצעותן אפשר לשכנע . ליטל – הסבר ; טלי – דוגמה ואפשר גם להגיד הסבר " ) אפשר ללמוד ;( " שי- לי – הסבר + השוואה ; יואב – השוואה + דוגמה . פעילות 4-3 כשכותבים על מנת לשכנע , צריך לחשוב על הנמען . הילדים ה נמענים ( אין צורך להשתמש במונח עצמו ) ירצו לדעת אילו פעילויות לילדים יש במקום כי חשוב להם ליהנות ולעשות כיף . כלומר , בטקסט שמטרתו לשכנע צריך להופיע מידע על מה שאפשר לעשות במקום , מה אפשר לראות , מה מיוחד במקום . אם כבר ביקרו בעבר במקום , הם יכולים להתייחס למה שהרשים אותם בו . המסקנה צריכה להיות שיש מטרה לכתיבה והיא לשכנע את התלמידים – בהמשך הם יקראו את הטקסטים של חבריהם . פעילות 3 עוד הזדמנות לתרגול מיומנות ההנמקה . התלמידים המתקשים יכולים להיות מופרים מסיעור המוחות הקבוצתי כדי לקבל רעיונות לנימוקים אפשריים מורחבים . פעילות 4 העבודה שנעשתה לאורך הפרק בנושא ההנמקה באה כאן לידי יישום בכתיבה טיעונית- שכנועית . עם ילדים מתקשים אפשר לעבוד על כתיבת משפט הכולל פירוט בנוגע למקום המועדף עליהם שכדאי לנסוע אליו + נימוק אחד . כלומר , לא צריך להגיע לכתיבת טקסט ארוך יותר משתיים שלוש שורות . באופן כללי , אין לצפות מכלל התלמידים לכתיבה לכידה ומקושרת כמו כתיבה של מבוגר ים , אך בהחלט אפשר לצפות לכתיבה בת כמה שורות ( הילדים נדרשו לשני נימוקים לפחות . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר