עמוד:184

חשוב להרגיל את התלמידים לציין את המקור שעליו הסתמכו . לפני הכתיבה כדאי לשוחח על אוצר המילים הרלוונטי לתת- הסוגה . דוגמאות : מבחינת התוכן העובדתי ( שעות פתיחה , מחיר , מסלול וכדומה , ( מבחינת הלשון – שימוש בשם הפועל : מה אפשר לעשות שם ( לראות , לצעוד , להשתתף בפעילויות ) מבחינת ההשפעה על הנמען – מאייכים ומעצימים ( מקום מרתק , יפה מאוד ) . המשוב יכול להיות של עמיתים או של מבוגרים או שילוב על פי הנחיית המורים והכרת ם את רמת התלמידים ואת משפחותיהם . על המורים לגלות ערנות ורגישות ולבדוק בעצמם עבודות של תלמידים שהוריהם אינם מסוגלים לעשות זאת מסיבות שונות . מטרת המשוב לשפר את מיומנות הכתיבה של הלומד ולא לרפות את ידיו . חשוב להגדיר מראש על סמך מה יינתן המשוב , להתמקד בהערות בונות שהולמות את גיל הילדים . אם מבוגרים שאינם מורים משתתפים במשוב רצוי להדגיש זאת בפניהם . גם המבוגרים וגם העמיתים מוזמנים לציין דברים טובים . תוכן : › האם ברור מהו המקום או הפעילות שממליצים עליה בקטע ? › האם כתוב מה מיוחד במקום או בפעילות ? › האם הקטע כתוב בצורה מעניינת , מסקרנת ומשכנעת ? לשון : › האם המשפטים בקטע שלמים ? › האם יש סימני פיסוק ? › האם אוצר המילים מתאים ? לאחר המשוב העבודות יתוקנו . נראה שבכיתה ג אפשר להסתפק במשוב אחד ואף מומלץ לעשות כן .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר