עמוד:182

פעילות 11 התשבץ מורכב ממילים רבות שהופיעו בפרק . אפשר לפתור אותו בכיתה במשותף . יש להסב את תשומת לב התלמידים על האפשרות לכתוב אות רגילה במקום אות סופית . תפילה לשלום חיילי צה"ל וכוחות הבטחון התפילה לשלום חיילי צה " ל תוקנה על ידי הרב שלמה גורן ( שכיהן באותם ימים כרב הצבאי הראשי , ולאחר מכן גם כרב הראשי לישראל ) בתקופת קום המדינה . בקהילות מסוימות התפילה נאמרת לאחר הקריאה בתורה , סמוך לברכת " מי שברך" לחולים , ( מנהג אשכנז , ( ובקהילות אחרות נאמרת התפילה עם פתיחת ההיכל ( מנהג ספרד . ( בתקופת האינתיפאדה השנייה שונה הנוסח הרשמי של התפילה , והוספו " כוחות הביטחון ' לנושא הברכה . כדאי להקריא את התפילה בכיתה ולבאר אותה בשיתוף התלמידים . ניתן להעזר במפת הארץ ולבקש מהתלמידים להצביע על הגבולות המוזכרים בתפילה : " מגבול הלבנון ועד מדבר מצרים , ומן הים הגדל עד מבוא הערבה . " למה הכוונה כאשר נאמר שהחיילים עומדים על משמר הארץ ביבשה באויר ובים ? ניתן להעזר באסטרטגיות שנלמדו להבנת מילים קשות , וביניהן הסתייעות בצמד מילים נרדפות המחוברות ב - ו החיבור . כאשר ישנן צמד מילים כמו : צרה וצוקה , נגע ומחלה , ברכה והצלחה , ניתן להבין את המילה הקשה באמצעות המילה הצמודה לה . מהתלמידים המתקדמים אפשר לבקש למצוא את התפילה בסידור ולברר מי עוד מתברך בחלק זה של התפילה- אילו תפילות " מי שברך" נוספות נאמרות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר