עמוד:169

הפרק "שלום אליהו הנביא" ( עמוד 11 בספר הלימוד ) נושא : הפרק כולל שני סיפורים הקשורים לחג הפסח , בהם מופיע אליהו הנביא . מטרת הפרק היא לאפשר מפגש חווייתי עם סיפורים הקשורים לחג הפסח המאזכרים את הדמות של אליהו הנביא כדמות מופת שבאה לעזור . כמו כן , יש עיסוק נרחב בהבנתן של הדמויות הראשיות בסיפורים . מטרות הפרק ההיבט הספרותי- אורייני – התמקדות בדמויות הראשיות של הסיפורים – תכונותיהן , מחשבותיהן ורגשותיהן . הדבר נעשה בשני אופנים – ( 0 הסבת תשומת הלב של התלמידים לפרטים הנ"ל בסיפור . המחשבות ו הרגשות מכונים " המצבים הפנימיים " של הדמות – אלו הופכ ים את הסיפור לעשיר ומעניין יותר . ( 4 פעילויות הנוגעות להשלמת פערים על אודות הדמויות הראשיות . היכולת להשלים פערים בספרות היא כלי חשוב הן להבנת העלילה והן להבנת התנהלותה של דמות ספרותית . ההיבט העיוני- אורייני – במהלך הפרק מובא קטע מידע קצר על אודות אליהו הנביא . ה עיסוק בקטע אינו כ ב קטע מידע , אלא בזעיר אנפין , באמצעות תפ יסתו כטקסט שיכול לעזור לתלמידים להבין . למעשה , מטרתו התקשורתית של הטקסט ה מידעי היא לבאר ולתת הסברים , אך כאן זה לא נעשה בצורה מורחבת ומוצהרת . הקטע בא להרחיב על אודות דמותו של אליהו הנביא , ועל הילדים לעשות קישור בין המידע על אליהו הנביא המופיע בסיפורים לבין המידע המופיע בקטע המידע ובעצם להשלים פערים אם יש צורך בכך . הערות והצעות להוראת הפרק הסיפור " טוקאץ' ואליהו הנב יא" מאת מרים רו ת הקדמה לפני קריאת הטקסט – זמן הסיפור הוא התקופה שאחרי מלחמת העולם הראשונה , כשנטיות אנטישמיות בקרב השלטונות החלו להשפיע גם על האווירה ברחוב ההונגרי . מכיוון שילדים צעירים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר