עמוד:167

פעילויות לקראת סיום פעילות 1 סעיף ב – למתקדמים אפשר לתת את הפעלים ללא המשפטים ולשאול מאילו שמות עצם נגזרו הפעלים : ימסגר ? - כיכבתי ? - מגנטתי ? - השער " בין ניסן לאייר" הפרק "יציאת מצרים " ( עמוד 12 בספר הלימוד ) נושא : חג הפסח- זכר ליציאת מצרים . הפרק כולל את המדרש הלקוח מתוך שיר השירים רבה ב , יד , ומתאר את מצבם של בני ישראל לאחר שעזבו את בתיהם במצרים . מטרות הפרק : היבט ספרותי אורייני - עיסוק בחג הפסח שהינו זכר ליציאת מצרים , באמצעות מדרש העוסק ביציאת מצרים . המדרש משתמש במשל , ועל כן דורש מהתלמידים להבין הן את המשל והן את הנמשל , המוזכר אף הוא במדרש . במהלך הלימוד משתמשים התלמידים באיורים הממחישים את המשל ולומדים לעבור מייצוג מילולי לייצוג ג ראפי של תכנים . היבט לשוני -גם במדרש זה מאפיינים של לשון חז"ל והוא מאפשר חזרה על המידע שנלמד בנושא זה בעבר . המדרש : " למה היו ישראל דומי ן" המדרש שלפנינו מתאר את מצבם של בני ישראל כאשר יצאו ממצרים : לפניהם הים , מאחוריהם המצרים , והם ניצבים אחוזי אימה מבלי לדעת לאן לפנות . פעילות 1 -חשוב כי השיחה הראשונה העוסקת במדרש תעסוק ברגשות ובמחשבות המתעוררים בעקבות הקריאה . עם זאת , אנו ערים לעובדה שהמדרש כתוב בשפה שעשויה להיות בלתי מובנת לילדים , ועל כן

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר