עמוד:160

מיקומם בסדר . אפשר לדבר על סדר הוספת המצרכים בהוראה מספר אחת – האם חשוב מה שמים קודם בקערה לפני שמערבבים ? אפשר להציע לתלמידים ( משימת רשות ) לחפש הוראות שבה ן סדר הפעולות – כולו או חלקו – לא משנה והוראות שבהן הסדר הכרחי . הצעה להרחבה – אפשר לבקש מהתלמידים להביא דוגמאות להוראות שניתנות בספר הלימוד שלהם . כדאי להנחות אותם למצוא דוגמאות להוראות בלשון רבים ( הסבירו , למשל , ( אפשר לבקש חמש דוגמאות להוראות וכן לדון בשאלה אם סדר ההוראות חשוב תמיד . בהתבוננות בספר הלימוד יש היענות לבקשה ללמוד טקסט מספר לימוד , יש פיתוח של ערנות התלמידים ללשון ספרי הלימוד ולמבנה הבלתי רציף המאפיין אותם . פעילויות לקראת סיום פעילות 1 הרחבה בנושא הלחמים ומוספיות מצויה ב יחידת ההוראה " העברית מתחדשת : מכירים דרכים ליצירת מילים בעברית" של משרד החינוך . המורים יחליטו אם להסתפק בעיסוק מזדמן בסוגיה בפרק זה ולהרחיב בנושא במועד אחר ( ואף בכיתה אחרת . ( סעיף ב – אפשר לשאול בכיתה על שימוש אחר של צורן x ון להקטנה , למשל . הוא מוכר בוודאי לילדים רבים : ספלון , מקלון ועוד . סעיף ג – הבקשה ליצירת שמות למסיבת פורים או למסיבת הסיום בבית הספר שלהם בפרק זה היא גם שעשוע פורימי . דוגמאות : מסיבניר ( מסיבת ביה"ס ניר ) פוריניר , מסכתון ( מסכה + ון , ( רעשון ( רעש + ון , ( צהלון ( צהלה + ון ) - מסיבת פורים בשכונת צהלה או כל מסיבה שמחה . פעילות 2 העיסוק בא"ב פנימי בפרק זה בא כתרגול נוסף לעיסוק בפרק " הנה בא הסתיו" ( ראו מד"ל שם . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר