עמוד:159

פעילות 12 רצוי לדאוג לקבוצות מעורבות מבחינת יכולות התלמידים : ילדים שטובים בציור , ילדים שטובים בניסוח של דברים , ילדים שטובים בארגון , ילדים שיש להם כתב " יפה . " מומלץ לוודא שלכל תלמיד ותלמידה יש תפקיד , וכולם מרגישים שהם לוקחים חלק בהכנת הכרזה . אפשר להציע לתלמידים כי בזמן שהם חושבים בקבוצה על מה שיופיע בכרזה שלהם , מישהו מהם יכתוב את הדברים כדי לא לשכוח . דוגמה לתגובות : › תגובות למאמץ שהחברים השקיעו , למקוריות , למידת שיתוף הפעולה . › לתוכן הכרזה : אם היא מתאימה לפורים , אם הפריטים שנכללו בה טובים וברורים , אם אפשר לקרוא מה שכתוב . › לצורת הכרזה : מידת הצבעוניות , חלוקת השטח , אם האותיות יפות , גודל האיורים . › למה שהכרזה מעוררת : שמחה , פחד ( אם בחרו בתחפושת מפחידה מדי , למשל , ( סקרנות , חשק להשתתף באירוע . אוזני המן – מתכון פעילות 1 סעיף ב – מפרידים בין החומרים להוראות ההכנה על מנת ליצור סדר ולהקל על מי שמתכוונים להכין את המתכון . כך יכינו את המצרכים הנדרשים מבעוד מועד ולא יצטרכו לדלות אותם מתוך ההוראות . אפשר לציין כי מקובל להפריד בין ה חומרים לבין הוראות ה הכנה לא רק ב מתכונים ולבקש דוגמאות . פעילות 3 סעיף ב – אפשר לשאול את התלמידים מדוע הם חושבים שנעשה שימוש בלשון רבים . כדאי לציין בפניהם שהשימוש ברבים נועד לפנייה ל ש ני המינים . אפשר להוסיף , כי בעבר נהגו לפנות בלשון נקבה בספרי ה בישול מאחר שייחסו את תפקידי הבישול והאפייה לנשים . פעילות 4 כדאי לאזכר את הפרקים ש בהם הופיעו הוראות מפעילות בספרים : בכרך א " מקימים סוכה" ( הכנת קישוט לסוכה "ו , ( ילדות של פעם" ( הכנת כלב נובח מנייר ) ולבדוק את סגנון כתיבת ההוראות שם . אפשר להרחיב ולדבר על כתיבה של הוראות בצורות שונות : במקום " מערבבים " , " מוסיפים " וכד' אפשר היה להגיד " ערבבו " ו"הוסיפו . " צורה אחרת היא שימוש בשם הפועל " לערבב , " " להוסיף . " יש לשקול לפי רמת הכיתה אם להזכיר גם אותה . פעילות 5 הוראות – מטרתן להפעיל לשם עשייה של דבר כלשהו . הסדר של ההוראות צריך להיות מדויק כדי שהקוראים יוכלו לבצע אותן בהצלחה . במתכון של אוזני המן אין אפשרות להחליף בין ההוראות מבחינת

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר