עמוד:148

פעילויות לקראת סיום המעבר מציפורים לחרקים אינו אמור לעורר חשש או תהיות באשר ליכולת של ה תלמידים להתמודד עם המשימה . המעבר לקבוצה אחרת של בעלי חיים יוצר עניין ואתגר . אנו מניחים כי לרוב התלמידים אין מידע מדעי על החרקים ועל איבריהם , אך יש להם ידע כללי שיסייע בידם לתאר את החרקים . כמו כן הם למדו בפרק למה יש לשים לב בעת התיאור . פעילות 1 סעיף א – לתלמידים מתקשים אפשר להציע כמה קריטריונים שיש לשים לב אליהם : צבע ( גוף , עיניים , כנפיים , ( גודל , אורך , מספר רגליים , צורת מחושים , כנפיים , מקום מחייה ( שיחים , עצים וכדומה , ( מזון . סעיף ב – התלמידים מתבקשים לתקן את התיאור לפי הצורך לאחר ההתנסות בזוגות . אפשר לדון קודם בכיתה ולבנות יחד כלים לבקרת התיאור . מבחינת התוכן : אם נעשה שימוש בקריטריונים שהוזכרו בסעיף א . מבחינת הצורה : אם כדאי להדגיש משהו . מבחינת לשון : אם המשפטים ברורים , יש סימני פיסוק , אוצר מילים מתאים . פעילות 2 פתרונות : . 0 סביבונית הנחלים . 4 טבלן גמדי ; . 3 צוצלת ; . 2 נימית עברית .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר