עמוד:147

פעילויות אלו מאפשרות לתלמידים להתנסות במצב שבו הם צריכים להחליט איזה מידע יסייע בידם . ההבחנה היא בין סוגים של עובדות : עובדות שעוזרות לזהות , עובדות הכרחיות אך לא מספיקות , ועובדות שבהקשרים מסוימים לא עוזרות ( כמו העובדה שכל הציפורים המוזכרות אוהבות לאכול חרקים או הנקר שמנקר שמונה ניקורים בשנייה . ( פעילות 5 הצעה להרחבת פעילות : ג 4 עבדו בזוגות : הקריאו לחברכם את החידה . האם הוא הצליח לגלות מי הציפור שהתכוונתם אליה ? פעילות 8 פתרון התשבץ : ניתן להציע לתלמידים מתקדמים לחבר תשבץ נוסף בעצמם . מומלץ כי המורה תלווה את התהליך ותבנה ביחד עם התלמידים את שלבי העבודה לקראת בניית התשבץ : 0 . בחירת נושא לתשבץ . . 4 קביעת המבנה- יצירת אקרוסתיכון לאורך הטור הראשון או לאורך הטור האחרון ( דרגת קושי גבוהה יותר . ( 3 . בחירת מילת האקרוסתיכון 2 . בחירת המילים במאוזן מהן יורכב האקרוסתיכון . 4 . כתיבת הגדרות למילים . המורה יכולה להציע לתלמידים מספר אפשרויות לכתיבת הגדרה : › השלמת מילה חסרה במשפט , כשהמילה החס רה הא המילה המבוקשת . › מציאת מילה נרדפת למילה המבוקשת . › מציאת מילה מנוגדת למילה המבוקשת . › העתקת הגדרת המילה המבוקשת מהמילון .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר